Persbericht InvoiceSharing en Verkoopjevordering

Moeilijk inbare facturen verleden tijd met InvoiceSharing
Financiële marktplaats InvoiceSharing breidt uit met Verkoopjevordering.nl.

De financiële marktplaats InvoiceSharing (IS) elimineert één voor één beruchte problemen rondom het facturatieproces. Eind 2013 lanceerde IS de eerste 100% gratis e-facturatie en ontketende een revolutie. Inmiddels breidt de financiële marktplaats uit met de beloofde premiums. Met als nieuwste samenwerkingspartner: Verkoopjevordering.nl, die moeilijk inbare facturen overneemt. Daarmee zijn onvoorspelbare incassotrajecten verleden tijd en zet één discutabele factuur niet de hele zakelijke relatie op de tocht.

Verkoopjevordering.nl is het grootste vorderingenloket van Nederland.  Zij waren in 2009 de eerste om deze dienst in ons land aan te bieden. Er zit geen minimum of maximum aan de hoogte van een factuurbedrag; het varieert letterlijk van een paar honderd euro tot een paar ton. Rob de Haan, medeoprichter van Verkoopjevordering.nl: ‘Ieder bedrijf heeft te maken met moeilijk inbare vorderingen. Het kost ondernemers veel tijd en geld om uit te zoeken waar ze met zo’n vordering naartoe moeten en daarom schrijven ze deze bedragen liever af. Jaarlijks verliest ondernemend Nederland ruim 5 miljard omzet door dergelijke afschrijvingen.’

Eenvoudige uitweg bij moeilijk inbare facturen
Daarbij komt: het innen van een factuur via een traditioneel incassobureau of via de rechter kan ook weer onverwachte kosten met zich meebrengen, waar geen bedrijf op zit te wachten. De Haan: ‘Wij hebben ons proces bewust heel eenvoudig gemaakt: de klant biedt de factuur (of facturen) via de mail aan, wij nemen persoonlijk contact op voor een kort gesprek met een aantal vragen en binnen een paar dagen komen we met een aanbod. Gaat de klant daarmee akkoord dan staat het afgesproken bedrag binnen drie dagen op hun rekening.’

De wedstrijd winnen met InvoiceSharing
InvoiceSharing is uitgegroeid tot een financiële marktplaats. Het platform integreert steeds meer nieuwe-generatie oplossingen voor aloude facturatieproblemen. Elke oplossing draagt bij aan een verbeterd facturatieproces, waardoor IS veel meer is dan een administratieve dienst. InvoiceSharing gebruikt 100% gratis elektronische facturatie als basis om bedrijven te ondersteunen bij het:

-       Verhogen van de omzet;
-       Verlagen van kosten;
-       Verbeteren van de cashflow.

Jeroen Volk, Chief Executive Officer van IS: ‘InvoiceSharing krijgt steeds meer gebruikers, waaronder gemeenten en aanbieders van boekhoudpakketten. Zij bieden hun duizenden leveranciers en/of klanten veel gemak via onze diensten. Met IS omzeilen ze de nadelen die aan traditioneel boekhouden kleven, zoals hoge kosten, vèr overschreden betalingstermijnen of facturen die kwijt raken.

Het besef dat ‘traditioneel boekhouden’ niet werkt, groeit onder bedrijven en overheden. De rijksoverheid heeft zichzelf nota bene een betaaltermijn van maximaal 30 dagen opgelegd, om leveranciers tegemoet te komen. Maar vervolgens halen ze die termijn niet. Daarom geloven wij in deze financiële marktplaats. Gratis e-facturatie is onze basis; daarop bouwen we met allerlei gespecialiseerde marktpartijen aan het perfectioneren van het facturatieproces. We willen naar 100% betaalde facturen met minimale inspanning.’

Niet afschrijven, maar bijschrijven
De Haan: ‘Europa heeft te maken met het hoogste niveau van oninbare vorderingen ooit (bron: Intrim Jusitia). Bedrijven maken hoge kosten voor het betaald krijgen van facturen, schrijven het geld uiteindelijk maar af en leveren zo in op hun cashflow. De DSO (Days Sales Outstanding) is langzaam maar zeker opgerekt naar gemiddeld 35 dagen. Zodra een ZZP’er of kleine MKB-er een aantal slecht betalende klanten heeft, ligt het faillissement al op de loer. Daarom is het zo belangrijk dat InvoiceSharing een vorderingendienst als die van ons in hun marktplaats integreert. Door een moeilijk inbare factuur op tijd uit te besteden krijgt de ondernemer zijn geld en kan het bedrijf zich vervolgens weer op positieve activiteiten richten.’

Over financiële marktplaats InvoiceSharing
InvoiceSharing is de eerste financiële marktplaats die 100% gratis digitale facturatie biedt. Dat is de basis, waar ze diensten aan toevoegen die de omzet van bedrijven verhogen, de kosten verlagen en de cash flow verbeteren. Het platform maakte het versturen en ontvangen van e-invoices en de koppeling met elk denkbare boekhoudprogramma gratis, als eerste ter wereld. Het verdienmodel is gebaseerd op de premiums die een gebruiker van IS kan afnemen, zoals de diensten van Verkoopjevordering.nl. Daar betaalt de gebruiker niet voor, want IS hanteert een affiliatiemodel met haar partners. Daarnaast is er een aantal diensten in ontwikkeling die gebruikers eenmalig of in abonnementsvorm kunnen afnemen. Zoals een app voor  accountmanagers, die de gebruiker attendeert op opvallende activiteiten van klanten. Volk: ‘Zo’n app stelt een accountmanager in staat om contact op te nemen met een klant op het moment dat er iets gebeurt. Elke dag weten waar je klant zich mee bezig houdt, in plaats van de toevallige gesprekjes bij een verplicht bedrijfsbezoek elk half jaar.’

Samen met haar partners streeft InvoiceSharing naar een brede implementatie van e-invoicing. Door krachten te bundelen, diensten te verbeteren en gebruikers verder te helpen met hun bedrijfsactiviteiten.